sekadar suatu picisan

disini adalah sebuah kisah , kisah anak miskin yang mengimpikan satu impian yang besar , sering gagal dan tewas dalam perjuangan , namun kosa putus asa tiada dalam kamus hidup anak miskin ini . inilah satu coretan , coretan picisan seorang anak miskin yang memiliki satu IMPIAN .. insyaAllah

Wednesday 25 July 2012

sekadar

salam , semua , selamat menyambut bulan ramadhan , semoga puasa kita tahun ini lebih diberkati dan dirahmati oleh yang maha mencipta ..

-entri-

ada dua orang kawan baik aku tnya dengan aku , mcm maner aku hadapi kekecewaan alam bercinta ..
aku pun kongsikan dengan mereka , aku cakap mcm nie ..

-kalau korang semua jatuh cinta , jgn pernah memberi cinta itu sepenuhnya , kerana selagi dia belum menjadi
yang sah dan halal buat kita apa pun boleh berlaku , jadi tidak lah kita terlalu kecewa bila perpisahan
berlaku ..

-kemudian jgn terlalu mengharap pada cinta itu , kerna kelak kita pasti sakit andai kita dikecewakan ..

-last skali , percaya semuanya berlaku dengan sebab tertentu , sama ada kita tahu atau tidak tanya sama hati , terus tersenyum dan percayalah semua akan kembali seperti biasa ..


*jangan berhenti mencari atau menanti cinta itu , kerna setiap dari kita telah diciptakan pasangan masing , jodoh itukan rahsia Allah , cuma masa sahaja yg menentukan segalanya , bersabarlah , cinta itu pasti hadir untuk kita semua nanti , dan bila ia hadir , itulah Anugerah Cinta yg terindah dari Allah , dan jgn pula kita mengkhianti cinta itu , tapi yg penting jgn pernah hilang cinta pada dan dari Allah , in sya allah .. aminnnnn

p/s : puase jangan x puase yea semua ..

No comments:

Post a Comment